تنها بیمارستان قدیمی الیگودرز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طاسهل از روستاهای توابع شهر الیگودرزاستان لرستان میباشدکه اهالی آن ازایل بزرگ بختیاری طایفه عبدالوند(طونی)میباشند.

 

تبادل لینک اتوماتیک






آمار مطالب

:: کل مطالب : 372
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 716
:: باردید دیروز : 291
:: بازدید هفته : 2159
:: بازدید ماه : 3710
:: بازدید سال : 8147
:: بازدید کلی : 135052

RSS

Powered By
loxblog.Com

روستایی در الیگودرز لرستان

تبلیغات
تنها بیمارستان قدیمی الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1208 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

سلامتی گواراترین و ارزشمندترین هدیه طلایی و بی بدیل الهی است که در کمال سخاوت از سوی آن یگانه آفریننده جهان هستی بر همه موجودات ارزانی داشته شده، هرچند که انسان های مغرور و زیاده خواه به درستی شکرگزار و قدرشناس این موهبت بزرگ آسمانی و گنج گران الهی نبوده و نیستیم ، مگر آنکه از سر منزل عافیت و سلامت به دور افتیم.

وضعیت رقت بار بهداشت و درمان و فقدان و کمبود پزشکان متخصص و نیز عدم برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن پزشکی و درمانی در تنها بیمارستان قدیمی و فرسوده الیگودرز مدتهاست که صدای اعتراض مردم را به آسمان بلند کرده و به نظر می رسد که نه تنها فریاد بلند شهروندان صبور و شایسته مان بلکه اعتراضات و پیگیریهای نماینده پرتلاش شهرمان در گوش مسئولین دانشگاه علوم پرشکی لرستان کارگر نمی افتد ،

 همچنین از سوی امام جمعه و مهندس رضوی نژاد فرماندار، مصائب و مشکلات این بیمارستان و نیز مطالبات سوخته ، بهداشتی درمانی مردم عزیزمان بارها به اطلاع مسئولین استان و وزارت بهداشت و درمان رسیده است.

سالهاست که مردم دیندار الیگودرز از نبود زیرساخت های مناسب و ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی پزشکی و درمانی در حوزه سلامت رنج می برند و تنها بیمارستان قدیمی و فرسوده شهر که متعلق به دهه 60 می باشد با داشتن دستگاهها و تجهیزات فرسوده و از رده خارج پزشکی ، کمبود پزشکان متخصص ، عدم رعایت موارد بهداشتی ، وضعیت نامناسب بخش تزریقات و نیز نابسامانی مدیریتی به قتلگاهی برای بیماران و مراجعین مبدل شده است.

 تشخیص اشتباه و غیر تخصصی نوع بیماری و نحوه درمان  در برخی موارد و عدم رسیدگی به موقع از سوی کادر درمانی به وضعیت بیمار بر دیگر معضلات این بیمارستان افزون شده است.

 استفاده از خدمات و امکانات بهینه و فراگیر پزشکی و درمانی حق طبیعی و قانونی هر شهروند ، روستانشین و عشایر زحمتکش ایرانی است و تامین و برقراری زیرساخت های لازم و ایجاد زمینه های مساعد سریع الوصول ، مدرن و منظم خدمات بهداشتی و درمانی از وظایف اصلی حکومت هاست و کوچکترین سهل انگاری و بی تفاوتی از سوی مدیران و کارکنان مربوطه که مستقیما با سلامت و جان انسانها در ارتباط می باشد قابل گذشت و کتمان نیست و تاکنون هیچ بیمار یا مراجعه کننده ای راضی از این بیمارستان بیرون نرفته است.

 متاسفانه به نظر می رسد که در استان محروم و توسعه نیافته ما ، برخی مدیران قبل از آنکه به فکر مشکلات مردم باشند ، اسیر و فرمانبردار زرق و برق ریاستی و کسب قدرت و ثروتمند می باشند  و عجیب است، میز قدرتی که هرروز شخص جدیدتری در پشت آن قرار می گیرد چگونه انسانها را شیفته و افسون خود می کند .

 دلیل این مدعی عدم برنامه ریزی و عدم ایجاد امکانات و تسهیلات عام المنفعه و مناسب بهداشتی درمانی طی این همه سالها توسط خیل مدیران جورواجور و پررمز و راز گذشته است هرچه از نظر زمانی به جلو رفته ایم بجای بهتر شدن اوضاع بهداشت و درمان در الیگودرز و نیز ارائه خدمات مطلوب تر و پیشرفته پزشکی هر روز از کیفیت و کمیت خدمات پزشکی کاسته شده و به جهت بی کفایتی مدیریت ها ، نگرانی های مردم هر روز بیشتر و نارضایتی آنها از نحوه انجام خدمات بهداشتی درمانی افزون تر شده است.

 واگذاری بخش مهمی از خدمات درمانی تنها بیمارستان قدیمی الیگودرز ( بیمارستان امام جعفرصادق (ع) به بخش خصوصی که بعضا کارکنان و پزشکان شاغل در بیمارستان یا شبکه بهداشت و درمان بوده اند به جهت عدم نظارت قانونی و هوشمندانه تخصصی بر عملکرد بخش خصوصی و نیز نگاه کاسب کارانه و حصول درآمد بیشتر از سوی پیمانکاران بیشتر از گذشته مشکلات و نارسایی های این بیمارستان را افزایش داده است.

 بطور مثال بخش تزریقات که یکی از مجموعه های خدماتی مهم و حیاتی بیمارستان می باشد و در اختیار بخش خصوصی که یکی از پزشکان شاغل در همین بیمارستان می باشد به بنگاه درآمدی و کسب ثروت مبدل شده و بدلیل عدم نظارت صحیح بر تعرفه های تزریق آمپول  و سرم قیمت هزینه ها به دلخواه دریافت می شود و مراجعین به این بخش بارها نسبت به این نابسامانی اعتراض کرده اند که تا بحال صدای اعتراض آنها به مانند دیگر مشکلات و کمبودهای بیمارستان فریادرسی نداشته است،

 به قول بیماری می گفت بنظرم میان پزشکان بیمارستان و بخش تزریقات قراردادهای طلایی و پولادینی منعقد شده که هر مراجعه کننده به پزشک به هر دلیل بیماری حتما باید چند آمپول  و سرم در نسخه اش نوشته شود و با مراجعه به بخش تزریقات آنها را استفاده کند تا بخش تزریقات از رونق نیفتد.

 یکی دیگر از مراجعین می گفت: اگر چنانچه به هر دلیلی به اورتوپد نیاز داشته باشی باید ساعتها در بیمارستان به انتظار آقای پزشک متخصص بنشینی!!!  بیشتر از 4 ماه است که این بیمارستان با این همه مشکلات رئیس ندارد و سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز که نزدیک به 2 سال است هنوز حکم ریاست دریافت نکرده با حفظ سمت سرپرست بیمارستان نیز می باشد!!

مسلم است که بیان معضلات و کمبودهای فراوان تنها بیمارستان فرسوده و قدیمی یک شهر 90000 نفری و نیز کاستی های حوزه سلامت بی رنگ کردن زحمات مسوولین  وخدمات پزشکان درستکار ، متخصصین ، پرستاران و کارکنان دلسوز و زحمتکش این بیمارستان نیست اما آیا بضاعت و داشته های ناچیز پزشکی و درمانی شهر ما در حد لیاقت و شایستگی مردم فهیم وولایتمدارمان می باشد ؟

 شهرها و روستاها طی این سالها به سرعت باد پله های توسعه  و آبادانی و برخورداری از پیشرفته ترین امکانات روز پزشکی درمانی و برخوردار بودن از بهترین متخصصان و مجهزترین کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی درمانگاههای شبانه روزی و بیمارستانهای مدرن و پرنعمت را چون دیگر عرصه های اقتصادی ، فرهنگی ، کشاورزی و صنعتی در نوردیدند و ما هنوز به دنبال رفع مشکلات بیمارستان ناکارآمد و فرسوده 30 سال قبل هستیم.

 ناگفته نماند که طی یکی دوسال گذشته در جهت جایگزینی دستگاههای پزشکی جدید و تجهیز بخش هایی از این بیمارستان اقدامات خوبی از سوی نماینده مردم در مجلس ، امام جمعه ، فرماندار و برخی مسئولین بهداشت و درمان صورت پذیرفته اما نه به هیچ وجه کافی است و نه مشکلات گسترده این بیمارستان را بطور ریشه ای مرتفع کرده است.

چرا متخصصینی که به این بیمارستان می آیند بعد از مدت کوتاهی حاضر به ماندن نیستند و به شهر دیگری می روند؟ چرا عوامل کهنه این معضل اجتماعی اقتصادی را که همانا ایمن سازی محیط برای حضور بلند مدت آنان است بصورت اصولی برطرف نکرده ایم.

الیگودرز هنوز برای خیل بیمه شدگان تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه کوچک شبانه روزی نداریم. بیشتر از 2000 نفر فرهنگیان شایسته و زحمتکش شهرمان که با افراد تحت پوشش خانواده خود به بیش از 10000 نفر می رسند هنوز بعد از گذشت این همه سالها یک درمانگاه مستقل فرهنگیان ندارند چه رسد به بیمارستان فرهنگیان ، آیا واقعا در مقایسه با دیگر ساکنین خوشبخت و مرفه شهرهای کوچک و بزرگ کشورمان احساس می کنیم که زنده ایم و زندگی می کنیم یا فقط ادای زنده ها را در می آوریم چرا هنوز برای انجام یک عمل جراحی کوچک یا عمل زایمان مردم با شرافت و رنج کشیده ما راهی دیگر شهرهای اطراف می شوند .

 واقعا از روی فرزندانمان خجالت نمی کشیم؟ بیمارستان جدیدالاحداث و مجهز و پیشرفته 125 تختخوابی الیگودرز که به پروژه تاریخی ایران معروف شده و بعد از گذشت 23 سال از رکود طرح سرانجام عملیات اجرایی و ساخت آن بواسطه تلاش رحمانی نماینده مجلس هشتم زنده شده و سپس مراحل تکمیل و تجهیز آن توسط مهندس توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس بی وقفه و مجدانه پی گیری شده است

متاسفانه مدتی است که کار اتمام و نصب تجهیزات و دستگاهها تعطیل شده است و این تلاشی مضاعف برای احقاق حقوق ضایعه شده مردمان عزیزمان را می طلبد. هرچند که بیمارستان جدید بسیار مجهز و پیشرفته است ولی بدلیل قرار گرفتن در حاشیه جنوب غربی شهر بیمارستان فرسوده قدیمی که در مرکز شهر واقع شده باید تجهیز و ترمیم و به بهترین شکل در خدمت شهروندان قرار گیرد.

بدیهی است که عقب ماندگی های تلخ پزشکی و درمانی شهرمان بی کفایتی وسو مدیریتهاست ، به راستی چه کسی و یا کدام مسئول پاسخگوی این عقب ماندگی و محرومیت رقت بار و غم انگیز است؟!!





نکات کلیدی وکاربردی فصل3 ریاضی ششم...تالیف امید فتحی-مولف کتب تیزهوشان-بسیار کاربردی

...

هرگونه تقاضای شمابابهترین کیفیت ودراسرع وقت به درب خانه یامحل کارتان ارسال میگردد.

...
weight:bold;" href="http://jozveshop.sellfile.ir/prod-175484-دانلود+جزوه+کلیدی+فصل3+ریاضی+ششم+ابتدایی.html?r=8926"> دریافت فایل

مشخصات

تحقیق تعداد صفحات: 24

صفحه فونت استفاده شده: لوتوس

فهرست: دارد

منابع: دارد - در متن تحقیق

تعداد خطوط در هر صفحه: 18 خط

فهرست مطالب:

  1. رشوه و رشوه خواري در اسلام
  2. رشوه در قرآن
  3. رشوه در احاديث
  4. حکم قابل تامل برخي از مراجع
  5. برداشت هايي از فتوا هاي فوق
  6. فتواي اسلام
  7. چند سوال مفهوم رشوه
  8. تاثير رشوه د ...
نویسنده : جورج گاموف
زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : ۱۹۳
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : ۴,۳۳۰ کیلوبایت
توضیحات : راز آفرینش ، یکى از تفکرات پنهانى انسانهایى است که به جهان با دید کنجکاوانه مى نگرند. براى پى بردن به این حقیقت ، راههاى دور و درازى پیموده شده است و دانشمندان ، هر کدام براساس دیدگاه خود، بخشى از چهره پر رمز و راز آفرینش را آشکار ساخته اند. یکى از موضوعات پیچیده اى که در ذهن هر ان ...
تعداد صفحه:10
فرمت:ورد قابل ویرایش ...
تعداد صفحه:10
فرمت:ورد ...
با سلام , اگه دنبال کار با منفعت و خوداشتغالی و خود رییسی هستی کامل بخون
سوالی داشتی ایمیل بزن .کاملا واقعیه واقعی هستش , هیچ شوخی و غرضی در
کار نیست ,فقط کامل بخون و پیشداوری نکن.

کسب درآمد از گرین هورس

کسب درآمد مادام العمر ماهیانه از سایت GREEN HORSE


کسب درآمد مادام العمر ماهیانه از سایت

GREEN HORSE

فرصتی استثنایی

با عضویت در سایت گرین هورس، مادام العمر و ماهیانه حقوق دری ...
معرفی یک سیستم جامع کسب درآمد خیلی عالی با پورسانت بالا (37.5%)

در ضمن از طرف مدیریت سایت هر روز یک ایمیل آموزشی به شما ارسال میشه که میتونه به درآمد بیشتر شما کمک می کنه.

التماس دعا
...

بررسی نقش کارآفرینی در توسعه کشور های اروپایی
13 صفحه WORD

با دانلود این مجموعه شما 166000 شماره تفکیک شده کل ایران

که حاصل تلاش و زمان زیادی توسط افراد بسیار زیادی بوده

که شامل :
مهندسین عمران
مهندسین معماری
پیمان کاران
مصالح فروشی ها
انب ...

پروژه کارآفرینی درمورد خدمات کامپیوتری
16 صفحه WORD

در این مطلب طرح توجیهی ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر با ظرفیت تولید 1000تن در سال و اشتغالزایی15 نفر آماده دانلود میباشد.

تاریخچه استفاده ازظروف یکبار مصرف به سال1359 برمی گردد.ولی چیز بسیاری نیست که از ظرف یکبار مصرف تجزیه پذیر استفاده میشود.

یک فایل انگیزشی در حوزه کسب و کار و موفقیت
الگو برداری از داستان زندگی 7ملیاردر دنیا ...
توضیحات : بیشتر سوالاتی که در مصاحبه ها پرسیده می شوند، به اطلاعات عمومی و روز مربوط می شوند و منبع مشخصی ندارند.ما برای شما مجموعه ای از اطلاعات مختلف را جمع آوری کرده ایم که برای قبولی در مصاحبه ها و گزینش ها به شما کمک می کند.آنچه که پس از دانلود دریافت می کنید: اطلاعات مورد نیاز برای مصاحبه ها و گزینش به صورت سوال و جواب، شامل موضوعات زیر گردآوری شده:
- مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فره ...

هرگونه تقاضای شمابابهترین کیفیت ودراسرع وقت به درب خانه یامحل کارتان ارسال میگردد.

...
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: